Dinero.dk
Eventyret om Danmarks nemmeste regnskabsprogram
I 2010 sad to frustrerede freelancere, David Andersen og Anders Hørsted, og svedte over deres firmaregnskaber. De drømte om et regnskabssystem, hvor de let kunne sende fakturaer, selv bogføre bilag, lave momsregnskab og få et overblik over køb og salg. Men de systemer, der var på markedet, lignede alle noget, som var lavet i firserne, og var svære at bruge og tilmed dyre. Sådan startede historien om Dinero.
Ud af den frustration lavede de firmaet Kassekladde.dk, som hurtigt fik et par tusinde glade brugere. Successen voksede, og nu var udfordringen, om de skulle kvitte freelancetilværelsen og kun lave Kassekladde.dk? Omsætningen var ikke høj nok, og tankerne om en investor begyndte at tage form.
I den anden ende af byen sad Martin Thorborg og de andre iværksættere i Amino og ærgrede sig over de samme udfordringer, som David og Anders havde. Hvorfor var der ikke et eneste brugervenligt økonomisystem på markedet, som dækkede behovene for de mindre og mellemstore virksomheder, og hvor man selv kunne klare den daglige bogføring?
De programmer, der var i markedet, var tydeligvis lavet til revisorer og bogholdere og ikke til virksomhederne. Så med mindre man ville på ugelange kurser, måtte man hyre dyre eksperter til at lave selv de simpleste ting i regnskabet.
For at gøre en lang historie kort fandt Kassekladde.dk og Amino hinanden og stiftede Dinero i fællesskab. Visionen var, at hvis Apple skulle lave et regnskabssystem, så skulle det være Dinero. Det skulle være smukt, enkelt og super brugervenligt. Det skulle kunne bruges på PC, Mac, mobil, iPad/Tablets og alle andre steder, hvor der er adgang til nettet.
Efter to års drift var successen så stor, at 25.000 virksomheder brugte Dinero og mere end 100 nye virksomheder meldte sig til hver dag. Og i 2015 lavede vi vores første overskud efter en tredobling af omsætningen fra året før.
I november 2016 blev vi del af den norske IT koncern Visma, men forsætter som en selvstændig virksomhed.
Så vi er stolte af at præsentere dig for Dinero, hvor du selv kan fakturere, lave momsregnskab, registrere dine købsbilag eller lade din bogholder/revisor gøre det, du ikke selv gider, mens du selv let kan følge med i, hvordan det går med dine køb og salg.
Og for at alle kan være med, har vi gratisversionen Dinero Starter – så er du godt i gang.
Kontaktinformation:
Dinero Regnskab ApS
info@dinero.dk
Skriv en kommentar
Deltag gerne i debatten :-)Skriv en kommentar!